Page 7 - Sıfırdan Kodlama | 3. Sınıf
P. 7
TETRİS KOD
Örnek
Kod Satırı
Tetr s mantığında yukarıdak şek l aşağıdak uygun
alanlara yönergeler yoluyla get r lmel . Son durumda
oyun alanında kaç satır tam olarak dolduysa
Kod Satırı’nın aşağısındak 1-5 arası rakamlar
boyanmalı.
HATIRLATMA Döndürme fonks yonu:
şekl koduyla döndürüldüğünde olur.
Kırmızı yuvarlak le bel rt len nokta dönme eksen d r.
Noktanın olduğu kare sab t kalarak şek l döner.
Çözüm
Kod Satırı
Şek l rahat dönüşünü yapab lmes ç n 1 kare aşağı
hareket ett r l r.Aks halde dönemez ve kenarlara
çarpar.
Sonrasında sola doğru 90 derece döndürülür.
Ardından 2 defa aşağı doğru hareket ett r lerek
yandak g b yer ne oturtulur. 2
HATIRLATMA Tekrarla fonks yonu:
1’den fazla yer ne 3 şekl nde kullanılır.
kullanılan