Page 7 - Sıfırdan Kodlama | 3. Sınıf
P. 7

TETRİS KOD



                                                                                                                    Örnek

                                                                                                                                                Kod Satırı
                   Tetr s mantığında yukarıdak  şek l aşağıdak  uygun
                  alanlara yönergeler yoluyla get r lmel . Son durumda

                       oyun alanında kaç satır tam olarak dolduysa
                      Kod Satırı’nın aşağısındak  1-5 arası rakamlar
                                           boyanmalı.

                HATIRLATMA               Döndürme fonks yonu:

                               şekl      koduyla döndürüldüğünde          olur.


                  Kırmızı yuvarlak  le bel rt len nokta dönme eksen d r.
                     Noktanın olduğu kare sab t kalarak şek l döner.






                                                                                                                    Çözüm
                                                                                                                                                Kod Satırı
                   Şek l rahat dönüşünü yapab lmes   ç n 1 kare aşağı
                    hareket ett r l r.Aks  halde dönemez ve kenarlara
                                              çarpar.


                      Sonrasında sola doğru 90 derece döndürülür.



                     Ardından 2 defa aşağı doğru hareket ett r lerek
                                yandak  g b  yer ne oturtulur.                                                                                  2
                HATIRLATMA               Tekrarla fonks yonu:


                      1’den fazla       yer ne  3       şekl nde kullanılır.
                       kullanılan
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12