Page 10 - Sıfırdan Kodlama | Okul Öncesi
P. 10
PİKSEL KODLAMA
Örnek
Kod Satırı
Oyun alanında ayrılmış her b r karen n b r sayı değer
vardır. Kod satırı’nda Eğer Koşul Yapısı le EĞER 0
bel rt len, bu sayılara karşılık gelen renkler mevcuttur. EĞER 1
EĞER 2
Bu sayılara göre bölgeler Eğer Koşul Yapısı’nda EĞER 3
bel rt len renklerle boyayınız. EĞER 4
EĞER 5
B lg sayar veya telev zyon g b c hazların ekranlarında
gördüğümüz görüntüler n her b r küçük kareler olan
p ksellerden meydana geld ğ n
unutmayınız.Burada yapacağımız çalışma bu mantığı
anlatmaktadır.
Çözüm
Kod Satırı
Eğer karen n değer 0 se Yeş l renk le
Eğer karen n değer 1 se Beyaz renk le EĞER 0
Eğer karen n değer 2 se Gr renk le EĞER 1
Eğer karen n değer 3 se Yeş l renk le EĞER 2
Eğer karen n değer 4 se Sarı renk le EĞER 3
Eğer karen n değer 5 se Mav renk le EĞER 4
EĞER 5
yandak g b boyuyoruz.